گیت ترینر چیست ؟ معرفی دستگاه توانبخشی گیت ترینر (gait trainer) کاربرد گیت ترینر ها چیست؟
نوشته شده توسط : ایران ماداس

یکی از هیجان انگیزترین نقاط عطف برای والدین اولین قدم های فرزندشان است. آن‌ها از آن فیلم می‌گیرند، آن را در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کنند و به همه دوستانشان درباره آن روز هیجان‌انگیز می‌گویند. بنابراین جای تعجب نیست...


گیتگیت ترینرگیت ترینر چیستگیت ترینر چیست ؟گیت ترینر چیست ؟ معرفیگیت ترینر چیست ؟ معرفی دستگاهگیت ترینر چیست ؟ معرفی دستگاه توانبخشیگیت ترینر چیست ؟ معرفی دستگاه توانبخشی گیتگیت ترینر چیست ؟ معرفی دستگاه توانبخشی گیت ترینرگیت ترینر چیست ؟ معرفی دستگاه توانبخشی گیت ترینر (gaitگیت ترینر چیست ؟ معرفی دستگاه توانبخشی گیت ترینر (gait trainer)گیت ترینر چیست ؟ معرفی دستگاه توانبخشی گیت ترینر (gait trainer) کاربردگیت ترینر چیست ؟ معرفی دستگاه توانبخشی گیت ترینر (gait trainer) کاربرد گیتگیت ترینر چیست ؟ معرفی دستگاه توانبخشی گیت ترینر (gait trainer) کاربرد گیت ترینرگیت ترینر چیست ؟ معرفی دستگاه توانبخشی گیت ترینر (gait trainer) کاربرد گیت ترینر هاگیت ترینر چیست ؟ معرفی دستگاه توانبخشی گیت ترینر (gait trainer) کاربرد گیت ترینر ها چیست؟

 

یکی از هیجان انگیزترین نقاط عطف برای والدین اولین قدم های فرزندشان است. آن‌ها از آن فیلم می‌گیرند، آن را در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کنند و به همه دوستانشان درباره آن روز هیجان‌انگیز می‌گویند. بنابراین جای تعجب نیست که به عنوان یک فیزیوتراپ برای کودکان با نیازهای ویژه، اغلب از من می پرسند: "آیا فرزندم راه می رود؟" یا "فرزند من کی راه می رود؟" پاسخ به این سوالات آسان نیست زیرا من همیشه نمی توانم پیش بینی کنم که چه زمانی اتفاق می افتد. اما چیزی که می توانم به آنها اطمینان دهم این است که ما تمام تلاش خود را می کنیم تا به فرزندشان نوعی تحرک مستقل بدهیم، و خوشبختانه انواع مختلفی از تجهیزات وجود دارد که به این هدف می رسند. گیت ترینر ها یکی از آنهاست.

گیت ترینر چیست؟

گیت ترینر ها ابزارهای کمکی مشابه واکرها  هستند، اما از پشتیبانی کافی برای کمک به کودکانی که ممکن است نتوانند بدون کمک بایستند یا راه بروند، کمک می‌کنند. این به کودکان اجازه می دهد تا به پیاده روی مستقل دست یابند تا بتوانند محیط خود را بدون وابستگی به شخص دیگری کاوش کنند.

گیت ترینر های متنوع کم و بیش برای بچه‌هایی با سطوح بالا یا پایین یا سطوح مختلف ناتوانی مفید میتوانند مفید باشند. بسیاری از گیت ترینر ها را می توان تغییر داد تا با پیشرفت کودک در راه رفتن، حمایت کمتری ارائه کنند.

چرا پیاده روی اینقدر مهم است؟

«اگر نمی‌توانید پرواز کنید، بدوید، اگر نمی‌توانید بدوید، راه بروید، اگر نمی‌توانید راه بروید، خزید، اما هر کاری که می‌کنید باید به جلو حرکت کنید.» من عاشق این جمله مارتین لوتر کینگ هستم. منظور او به معنای مجازی است، من آن را به معنای واقعی تر می دانم. این بسیار ضروری است که همه ما برای سلامتی و رفاه خود به حرکت ادامه دهیم.

قابل درک است که پیاده روی برای والدین بسیار مهم است. این یک مناسک توسعه ای است. تحرک عمودی یک رویداد رشدی چشمگیر است و ارتباط بین کودک و والدین را تغییر می دهد. پیاده روی می تواند به کودکان کمک کند که علاقه بیشتری به کاوش در محیط خود داشته باشند و به آنها احساس استقلال جدیدی بدهد.

تحرک مستقل و راه رفتن نیز برای موارد زیر مهم است:

عملکرد کاسه و مثانه
پیشگیری از انقباضات، وضعیت کوتاه و سفت شدن ماهیچه‌ها، تاندون‌ها یا سایر بافت‌ها که اغلب منجر به تغییر شکل و سفتی مفاصل می‌شود.
بهبود تراکم استخوان و مواد معدنی
استحکام - قدرت
عملکرد ریه
رشد روانی و شناختی
بهبود آگاهی بصری

انتخاب گیت ترینر

انتخاب گیت ترینر را نباید آسان گرفت و باید با کمک یک فیزیوتراپ با تجربه انجام شود. مهم است که چندین گیت ترینر را قبل از انتخاب بهترین آنها برای کودک خود امتحان کنید. تأیید گیت ترینر از طریق بیمه دشوار است و انتظار قبل از تأیید این است که چندین گیت ترینر در چندین جلسه فیزیوتراپی آزمایش شوند.

هنگامی که گیت ترینر مناسب انتخاب شد، فرزند شما این فرصت را خواهد داشت که حرکت کند و کاوش کند و در عین حال از مزایای فعال بودن بهره مند شود.





:: بازدید از این مطلب : 353
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 26 آذر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: